hepsişifa 4

18 Ocak 2010 Pazartesi

Isırgan Otunun Faydaları:

Isırgan Otunun Faydaları: Isırganotu, karaciğer ve safra kesesi hastalıklarında, dalak hastalıklarında, solunum sistemi balgamlanmasında, mide kramplarında ve ülserlerinde, bağırsak ülserlerinde ve akciğer hastalıklarında öncelikle önerilir. Değerli etken maddeleri alabilmek için, çay hazırlanırken, yapraklar yalnızca haşlanır kaynatılmaz.


Isırganotu Mikroplu hastalıklarda ve mikrop salgılanan hallerde de bitki çok iyi bir yardımcıdır. Kan yaptırıcı özelliği sayesinde, kansızlık solgunluklarında, alyuvarlar eksikliğinde, anemi de yardımcı olur. 2 sap ısırgan otunu bir su bardağı kaynar suyla demleyip 3 - 4 dakika ocakta kaynatıp 10 dakika dinlendirilir ve süzüldükten sonra saç diplerine masaj yapılırsa yıpranan saçlar eski sağlığına kavuşur, saç dökülmesi durur, eğer kökleri ölmediyse saçlarınız yeniden çıkmaya başlar. İştah açıcı özelliği vardır. Egzama ve çıbanlara karşı faydalıdır. İdrarı arttırır ve kanı temizler. İdrar yolları hastalıkları ve idrar yolları iltihaplanmasında faydalıdır. Vücuttaki ödemin engellenmesi tedavilerinde etkilidir. Halk arasında kansere iyi geldiği ve kansere karşı korunmada etkili olduğu bilinmektedir.

Isırganotu Nasıl Tüketilmelidir: Isırgan otu salatalarda ve yemeklerde kullnıldığı gibi, çay olarakta tüketilebilir. Çayını kaynatmamak gerekir, kaynar suda bekletilerek hazırlanmalıdır.

2 yorum:

  1. Bizim bahçelerde kendiliğinden ve çok yetişen bir bitkiydi. Herkes gelir toplar, götürürdü. Isırgan otunun şifalı olduğunu söylerlerdi. Ama o zamanlar şifalı bitkilerle ilgilenen nerdeydi ki?

    Ben bile şimdi sizin yazılarınızdan öğreniyorum, bir de bu aralar gazatelerde ve TV. Proğramlarında anlatılanlardan öğreniyorum.

    Güzel bir paylaşımdı, teşekkür ederim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Bizim oralarda da çok olurdu ama bilmiyorduk.Öğrendim ama yine yiyemiyorum çalışıyorum yemek için az,az.Sağlıklı günler dileğiyle

    YanıtlaSil